Home / כללי / תזונה נכונה – דרך חיים

תזונה נכונה – דרך חיים

מהי תזונה נכונה, מה היא כוללת ואיך בדיוק היא משפיעה לנו על הגוף?

 

תזונה נכונה – הדלק של הגוף

הגוף מקבל את המזון לו הוא זקוק כדי להמשיך לתפקד. משפט חכם אומר – "אכול כדי לחיות, ואל תחיה כדי לאכול". משפט זה מסביר בצורה הטובה ביותר את העובדה שאוכל הוא הכרחי לנו כדי להמשיך לחיות, אך כשאוכלים יותר מדי או כשאוכלים מזון שאינו בריא – הדבר הופך למסוכן בעוברנו. תזונה נכונה צריכה לשאול להיות הכי טבעית שאפשר – ללא חומרים משמרים, ללא תוספות סוכר וכו'. ככלל, ככל שרשימת המרכיבים מאחורי המוצר היא קטנה יותר, כך תוכלו לדעת שהמוצר קרוב לטבעי. מעבר לכך, חשוב מאוד להכניס לתזונה ירקות בכל הצבעים ופירות. בכל ארוחה תקפידו שיהיו ירקות חתוכים, ופירות תאפשרו לעצמכם לאכול כ-2-3 ביום כיוון שהם מלאים בסוכר. אכלו כשאתם רעבים והפסיקו לאכול כשאתם שבעים. בחלוקה היומית, מומלץ לחלק את היום ל-50% פחמימה מורכבת, 30% חלבון ו-20% שומנים. פחמימות מורכבות הן פחמימות בעלות ערך גליקמי נמוך, כלומר לא מעלות את רמות הסוכר בדם במהירות ובכך מאפשרות לנו לשמור על שובע לאורך זמן ולא לחוות נפילה בסוכר כמו שקורה לדוגמא לאחר אכילת שוקולד.

 

ארגון הצלחת – כמה מקבל כל סוג מזון?

החלוקה הטובה ביותר בצלחת שלנו צריכה להיות כש–50% ממנה הם ירקות (מבושלים או חיים), 25% מנת חלבון ו-25% מנת פחמימה. השומן נמצא בפחמימה ובחלבון, אך מי שמאוד אוהב יכול להוסיף אבוקדו, זיתים או כל תוספת אחרת בעלת שומן טוב לגוף. בנוסף, לא ניתן לדבר על תזונה נכונה ועל אורח חיים בריא מבלי להתייחס למים. שתיה של שני ליטר מים ביום טובה מאוד לבריאות ועוזרת למתן את תחושות הערב.

 

כמה ארוחות אוכלים ביום?

חלוקת הארוחות היא משהו אינדיווידואלי לכל אדם. יש הממליצים לחלק את היום ל-5-6 ארוחות קטנות כדי שלא להיות רעבים מדי לקראת הארוחות הגדולות וגם בשביל לשמור על חילוף חומרים תמידי. מנגד, ישנם אנשים שמספיקות להן 2 ארוחות גדולות אחת בבוקר ואחת בשעות הערב ולא צריכים את הנשנושים שבין לבין. כל אחד יכול לבחור לעשות זאת בצורה הנוחה לו, והעיקר לשמור על 2 עקרונות – לא להגיע לארוחות רעבים מדי כדי שלא להגזים עם הקלוריות, ולא לגרום לגוף לתחושת רעב קיצוני וצום כי אז אנו גורמים לו לאגור שומן כחלק מכניסה שלו למנגנון הישרדותי.

 

השפעת התזונה על הגוף

לאחר העיכול, זרם הדם מוביל את המרכיבים שהיו במזון שלנו אל התאים באיברי הגוף. כדי לבנות את הגוף מדי יום, אנחנו זקוקים לחלבון שיחזק את השרירים, לפחמימה שתמשיך ליצור תאים ולתת לגוף אנרגיה, ובשומן חיוני שמעניק לנו חומצות אמינו הבריאות מאוד לגוף. מחסור בשלושת אבות המזון ישפיע על בניית הגוף ועל התפקוד שלו.

Check Also

רעיונות לארוחת בוקר בחופשה

חופשה היא לא יום רגיל, ולכן כדאי שגם ארוחת הבוקר לא תהיה רגילה. אז אם …