Home / כללי / חומץ תפוחים עצירות כטיפול טבעי- האם זה באמת עוזר?

חומץ תפוחים עצירות כטיפול טבעי- האם זה באמת עוזר?

עצירות מוגדרת כירידה הן בכמות והן בתדירות היציאות. ההגדרה המדויקת המאפיינת עצירות היא כאשר כמות היציאות עומדת על פחות משלוש פעמים בשבוע ויציאות קשות מהרגיל. מדובר במצב מאוד פופולארי, זאת משום שיש לא מעט אנשים שלא מרבים בשתיית מים, לא אוכלים סיבים תזונתיים בכמות מספקת ונמנעים מביצוע פעילות גופנית. בשורות הבאות נציג בפניכם כמה טיפים ורעיונות שיעזרו לכם להתמודד עם הבעיה שללא ספק פוגעת באיכות החיים, ברמת האנרגיה בגוף ובבריאות כמו למשל צמחי מרפא ייחודיים, תנוחות מסוימות מומלצות, חומץ תפוחים עצירות ועוד. . .

חומץ תפוחים עצירות, בזיליקום ושזיפים מיובשים

יש כמה דברים שיכולים לעזור לטיפול בעצירות באופן טבעי.

  • חומץ תפוחים עצירות – אם אתם סובלים מעצירות, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לשלב חומץ תפוחים. כפית של חומץ תפוחים עצירות על בטן ריקה, עלול לעזור לפעילות מוגברת של המעיים. הסיבה לכך היא משום שקיים קשר בין חומץ תפוחים עצירות היא שהוא מכיל מגנזיום וקצת חומצה מאלית התורמים לתנועתיות במערכת העיכול ובמעיים.
  • בזיליקום- תוכלו לשלב בתזונה שלכם בזיליקום או לרקוח ממנו חליטה . את החליטה ניתן לרקוח מהעלים או מהזרעים וכך בעצם יש זירוז של פעילות המעיים.
  • שזיפים מיובשים- אמנם לא מומלץ לשלב אותם בתזונה על בסיס קבוע, אך בהחלט אם אתם סובלים, שווה לנסות. כל מה שצריך לעשות הוא להשרות אותם במים חמימים במהלך הלילה ולשתות את המיץ שלהם בבוקר. שזיפים מכילים משלשל טבעי שבעצם תורם לריכוך הצואה.

עוד כמה טיפים שיכולים לעזור

  1. הרבו בשתיית מים,- הקפידו על שתיית 8-12 כוסות במהלך היום.
  2. הימנעו מסוכרים ומלחים- אם אתם שואלים את עצמכם גם מה לא לאכול כשיש עצירות, הרי התשובה ברורה מאליה. מומלץ להמעיט ככל הניתן ואפילו להימנע מאכילה של מזונות המכילים כמות גבוהה של סוכרים, מלחים, מזונות מעובדים, חטיפים ואוכל המבוסס על חיטה.
  3. מומלץ לצרוך כמה שיותר פירות וירקות בצורה מגוונת עם הקליפה.
  4. יש לשלב פעילות גופנית אירובית כחלק בלתי נפרד משגרת היום יום שלכם.

 

Check Also

מיקסרים

מיקסרים – מתנה מושלמת למי שאתם באמת אוהבים

אם יש חג שבו כולנו מתחילים להיות במרדף אינסופי אחר המתנה המושלמת, זה כמובן חג …